زمان مطالعه: 5 دقیقه

قالب فلزی کنج چیست و چه کاربردی دارد؟

قالب فلزی کنج |شرکت فیدار فلز سهند تولید کننده انواع قالب کنج فلزی|قیمت قالب کنج |خرید قالب کنج

یکی از اقدامات ضروری و مراحل پر اهمیت در ساخت و ساز، اجرای سازه های بتنی و قالب بندی است. به همین منظور استفاده از قالب های با کیفیت و درجه ۱، برای افزایش استحکام ساختمان اهمیت زیادی دارد. این موضوع در ساخت دیوارهای کنج و زاویه دار از اهمیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل در چنین مواردی از قالب فلزی کنج بیرونی یا داخلی استفاده می شود.

بنابراین برای تعریف قالب فلزی کنج یا مدولار باید گفت که این قالب یکی از تجهیزات مهم قالب بتنی است که از آن  قالب بندی قسمت های زاویه و گوشه دار سطوح خارجی قالب بندی تیرها، ستون ها و کنج های داخلی دیوار و سقفه های دال بتن استفاده می شود. به طور کلی زمان قالب ریزی بتن و در قسمت هایی که دارای زاویه ۹۰ درجه یا شکستگی هستند، ضروری است که از قالب های کنج استفاده شود. علاوه بر این، قالب فلزی کنج کاربردها و ویژگی های مختلف دیگری نیز دارد که در ادامه به بررسی این موارد و قیمت آن می پردازیم.

انواع قالب فلزی کنج

یکی از بهترین ویژگی های قالب فلزی کنج این است که به منظور کاربردهای بیشتر و ساختمان سازی با کیفیت و مستحکم تر، قالب فلزی کنج در انواع مختلفی تولید و استفاده می شود. قالب های فلزی کنج دارای دو نوع مختلف زیر هستند:

  • قالب فلزی کنج داخلی

از قالب های کنج داخلی برای قالب بندی کردن گوشه های داخلی دیوارها و متصل کردن قالب های آویز تیر به دال بتنی استفاده می شود. این نوع قالب ها با زاویه های ۹۰ درجه ای ساخته می شوند و با استفاده از کنار هم قرار دادن دو قالب بتنی و ایجاد یک زاویه قائم (۹۰ درجه) به یک دیگر متصل می شوند.

انواع قالب های فزی کنج داخلی در اندازه های ۱۰*۱۰ سانتی متر و با ارتفاع  ۱۰۰ و ۱۵۰ و ۲۰۰  سانتی متری تولید می شوند. به همین دلیل بر اساس نیاز و کاربرد مورد نیاز خود می توانید قالبی با سایز و ارتفاع مورد نظرتان را خریداری کنید. بنابراین قیمت قالب بتنی کنج داخلی بر اساس سایز و ارتفاع آن تعیین می شود.

  • قالب فلزی کنج بیرونی (خارجی)

از قالب فلزی کنج بیرونی برای قالب بندی کردن گوشه های خارجی دیوارها و متصل کردن پانل کف پوتر به پانل آویز (لبه بیرونی دیوارها) استفاده می شود. استفاده عمده این نوع قالب ها برای متصل کردن دو قالب در زاویه ۹۰ درجه و قسمت بیرونی سطح بتن است. این نوع قالب نیز در سایزهای مختلف از جمله در ابعاد (۵×۵)، (۵×۱۰) و (۱۰×۱۰)  با ابعاد پخ  ۱٫۵× ۱٫۵ سانتیمتر و با ارتفاع های مختلف ۱۰۰ و ۱۵۰ و ۲۰۰  سانتیمتر ساخته می شود.

بنابراین می توانید بر اساس نیاز پروژه ساخت و ساز مورد نیازتان اقدام به خرید قالب با سایز مورد نظر نمایید. برای اطلاع از قیمت انواع قالب نیز می توانید جدول قیمت قالب فلزی را بررسی و مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید :قالب فلزی بتن چیست؟ و در کجا استفاده می شود؟

قالب فلزی کنج |شرکت فیدار فلز سهند تولید کننده انواع قالب کنج فلزی|قیمت قالب کنج |خرید قالب کنج

بیشتربخوانید:قالب نیوجرسی (New Jersey barrier) چیست ؟ + ۳ مدل مختلف آن کدام است؟

انواع قالب کنج بیرونی

قالب های کنج بیرونی نیز به چند دسته مختلف تقسیم می شوند هر کدام کاربردهای خاص و منحصر به خود را دارند. انواع قالب های کنج خارجی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قالب نبشی پانچ شده

قالب نبشی پانچ شده یکی از قالب های کاربردی دیگر در ساختمان سازی است که هیچ فضایی از سطح بتن را پوشش نمی دهد. به همین دلیل به آن نبشی صفر نیز گفته می شود. این نوع قالب دو قطعه پانل از قالب را با استفاده از پین و گوه  به صورت عمود بر یک دیگر چسبانده شده و باعث ایجاد یک لبه تیز در بتن می شود. از این نوع کنج نیز در قسمت های زاویه دار مانند، دیوارهای حائل، سقف ها، پوترهای بتنی، ستون های مربعی و مستطیلی استفاده می گردد.

برای تولید نبشی صفر از ورق های ۳ تا ۴ میلیمتری استفاده می شود. همچنین در نبشی های لبه ۵ سانتیمتری از عرض ۱۰ سانتیمتری و  برای نبشی لبه ۶ سانتیمتری از عرض ۱۲ سانتیمتر استفاده می گردد. بنابراین برای انتخاب این مدل قالب کنجی نیز می توانید بر اساس نیاز خود اقدام به خرید کنید.

  • قالب کنج خارجی پخ دار

از قالب کنج خارجی پخ دار، برای متصل کردن پانل های قالب در زاویه ۹۰ درجه به صورت قائم استفاده می شود. تفاوت این مدل قالب کنج با مدل های دیگر این است که از کنار هم قرار دادن کنج خارجی پخ دار یک مثلث با ابعاد ۲٫۵*۲٫۵  سانتیمتر ایجاد می شود. بدین صورت که بعد از انجام بتن ریزی، گوشه های بتن دارای طولی با اندازه ۵٫۳ سانتیمتر پخ دار خواهد بود. بنابراین در نهایت نیز کل کار بتن ریزی ظاهر زیباتری خواهد داشت.

قیمت قالب فلزی کنج

همان طور که در ابتدای مقاله هم ذکر شد، به قالب فلزی کنج قالب مدولار نیز گفته می شود. این نوع قالب ها معمولا از فولاد مبارکه تهیه شده و ساخته می شود. به همین دلیل عوامل مختلفی در تعیین قیمت هر کیلو قالب فلزی تاثیر گذار هستند. از جمله مهم ترین عوامل در تعیین قیمت قالب فلزی کنج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه نیروی کار
  • تعداد ورق های به کار رفته در ساخت قالب
  • نوع قالب
  • میزان ضخامت و سایز قالب فلزی کنج
  • روش ها و استراتژی قیمت گذاری شرکت قالب بتن

قالب فلزی کنج |شرکت فیدار فلز سهند تولید کننده انواع قالب کنج فلزی|قیمت قالب کنج |خرید قالب کنج

بیشتر بخوانید:طریقه جک زدن زیر سقف چگونه است؟ + ۶ نکته مهم در نصب جک سقفی ساختمان

خرید قالب فلزی کنج

یکی از مهم ترین مواردی که همواره بر قیمت هر کیلو قالب فلزی و انواع آن تاثیر زیادی می گذارد، نوسانات ارزی و تحریم های موجود در ایران است. بنابراین برای خرید قالب فلزی کنج لازم است که اطلاعات کافی در مورد انواع قالب فلزی داشته باشید. همچنین بر اساس نیاز خود از شرکت های معتبر و فعال در این زمینه اقدام کنید. برای خرید قالب فلزی کنج و اطلاع از قیمت هر کیلو قالب فلزی کافی است با کارشناسان شرکت فیدار فلز سهند در تماس باشید.

سوالات متداول

  • مهم ترین مزیت خرید قالب فلزی کنج چیست؟

از این نوع قالب می توان برای دیوارهای زاویه دار و پروژه هایی با طراحی خاص استفاده کرد. همچنین قالب های فلزی مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش سوزی دارند.

  • قیمت هر کیلو قالب فلزی کنج چقدر است؟

قیمت قالب فلزی کنج بر اساس هزینه نیروی کار، تعداد ورق های مورد استفاده، و نوع قالب متفاوت خواهد بود.

جمع بندی

یکی از تجهیزات ساختمانی کاربردی برای پروژه های عمرانی مختلف، خرید قالب فلزی کنج است. به همین منظور برای آشنایی بیشتر در این مقاله به معرفی کامل قالب فلزی کنج، انواع آن و همچنین کاربردهای مختلف آن ها پرداخته شد تا با شناخت و آگاهی بیشتر، بتوانید از طریق سایت فیدار فلز سهند اقدام به خرید کنید.

 

بیشتر بخوانید: سولجر (soldier) چیست و چه کاربردی دارد ؟ + ۳ نوع سولجر کدام اند؟

خدمات شرکت فیدار فلز سهند را بیشتر بشناسید

شرکت فیدار فلز سهند تولید کننده انواع متنوع از جک‌ سقفی و انواع قالب بتن در ایران است.برای خرید جک سقفی ،قیمت جک سقفی ،جک ساختمانی ،جک سقفی قیمت ،جک آرماتوربندی،جک عراقی ، جک فلزی ،جک سقفی بتن ،جک سقفی فیدار فلز ، قیمت جک ساختمانی، قالب بتن فلزی قیمت ،قالب بتن پلاستکی،قالب بتن دست دوم،اجاره قالب بتن،انواع قالب بتن،با مشاوران فروش شرکت فیدار فلز سهند در تماس باشید.

۲ دیدگاه

  • چگونه قالب فلزی‌ها می‌توانند در تولید قطعات پیچیده و دقیق، مانند قطعات خودرویی یا تجهیزات الکترونیکی، مورد استفاده قرار بگیرند؟

    • قالب‌های فلزی در تولید قطعات پیچیده و دقیق، از جمله قطعات خودرویی یا تجهیزات الکترونیکی، با استفاده از فرآیندهای تزریق، ریخته‌گری، و خم‌کاری، شکل‌دهی و ایجاد دقت و دقت بالا را فراهم می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *