زمان مطالعه: 5 دقیقه

صفر تا ۱۰۰ فرق اسکافلد با داربست چیست؟

فرق اسکافلد و داربست |فیدار فلز سهند تولید کننده جک سقفی ساختمان و قالب بتن
فرق اسکافلد و داربست |فیدار فلز سهند تولید کننده جک سقفی ساختمان و قالب بتن

اسکافلد و داربست هر دو سازه فلزی هستند که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. داربست‌ها و جک سقفی ساختمان در ارتفاعات مختلف کاربرد دارند؛ ولی اسکافلد برای ساخت و ساز در سازه‌هایی که ارتفاع زیادی دارند مانند برج‌ها و پل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی و ساخت اسکافلدها به صورت نر و ماده می‌باشد.

داربست چیست؟

داربست‌ها به صورت موقت در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و نقش حمایتی از ساختمان اصلی دارند. همچنین این سازه امکان ساخت و تعمیر مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها مشکل است را فراهم می‌کند. علاوه بر این که این سازه نقش حمایتی دارد و در ارتفاعات بیشتر از دو متر وجود آن ضروری است برای نورپردازی در مکان‌هایی که ارتفاع زیادی دارند، نما کاری ساختمان و نصب بیلبورد از آن استفاده می‌شود.

اسکافلد چیست؟

اسکافلد به انگلیسی Scaffold همان داربست مثلثی است که کاربرد موقتی در ساختمان سازی دارد و زمانی که ساخت سازه به پایان برسد اسکافلد نیز حذف می‌شود. امکان جا به جا کردن این سازه و انتقال آن به قسمت دیگر پروژه وجود دارد این سازه از لوله‌های مثلثی تشکیل شده ‌است. وزن اسکافلد بسته به نوع و ابعاد آن مختلف است.برای اطلاع از از آخرین قیمت جک سقفی و خرید جک سقفی کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید:آشنایی با اجزای جک سقفی | باز کردن درون جهان، جک سقفی ساختمان

انواع اسکافلد کدام اند ؟| فیدار فلز سهند تولید کننده جک سقفی ساختمان و قالب فلزی بتن
انواع اسکافلد کدام اند ؟| فیدار فلز سهند تولید کننده جک سقفی ساختمان و قالب فلزی بتن

انواع اسکافلد

چهار نوع اسکافلد وجود دارد که از نظر ساختار و قابلیت‌ها با یکدیگر متفاوتند. نوع اسکافلد با توجه به نوع پروژه، انتخاب می‌شود. انواع مختلف اسکافلد شامل اسکافلد چکشی یا ستاره‌ای، اسکافلد شورینگ، اسکافلد فنجانی و اسکافلد مثلثی می‌باشند.

اسکافلد مثلثی مدولار

این داربست مدولار در ارتفاع‌های مختلف قابل تنظیم است. داشتن فریم‌های استاندارد از نکات مهمی است که در زمان خرید این داربست باید مورد توجه قرار بگیرد. از خرید اسکافلدی که لوله آن درز داشته باشد خودداری کنید؛ زیرا دوام و مقاومت آن کاهش می‌یابد و امکان ریزش آن در بتن ریزی وجود دارد. هر باکس این داربست مثلثی مقاومت زیادی دارد و برای ساخت سازه‌هایی که مساحت کمی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسکافلد چکشی ستاره‌ای

از این اسکافلد در ساخت سازهای بزرگ و نماکاری ساختمان استفاده می‌شود‌. شباهت زیادی به اسکافلد مثلثی دارد و تنها در موضوعات جزئی با هم فرق می کنند. اسکافلد چکشی و مثلثی از نظر شیوه نصب، نوع عملکرد و کاربرد بسیار به هم شبیه هستند. این اسکافلد در هر متر مربع می‌تواند ۷ تن بار را تحمل کند.

اجزای اسکافلد کدام اند؟

اسکافلد دارای اجزای مورب، افقی و قائم است که به صورت مفصلی به یکدیگر متصل شده‌اند. فریم‌ها، کشفک‌ها، پین، سرجک‌ها و مهارهای افقی و مایل از دیگر بخش‌های تشکیل دهنده اسکافلد می‌باشند. این محصول در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود و با توجه به نوع پروژه باید اسکافلد مناسب تهیه شود. شناخت انواع اسکافلد و قسمت‌های تشکیل دهنده آن در انتخاب محصول مناسب بسیار راهگشا است.

نحوه بستن اسکافلد چگونه است؟

اسکافلد بندی به این صورت است که پایه‌ها را در قسمت سفت زمین قرار داده و محکم می‌کنند و لوله‌های نر و ماده به یکدیگر متصل می‌شوند. سرجک‌ها برای تنظیم و محکم کردن اسکافلد‌ها استفاده می‌شوند. استحکام و مقاومت اسکافلد به نوع بستن آن بستگی دارد.

کاربرد اسکافلد چیست؟

برای ساخت و سازهایی که در ارتفاعی بیش از ۵ متر قرار دارند، مورد استفاده قرار می گیرد؛ ولی در برخی موارد در ساخت و سازهایی که در ارتفاع کم اجرا می‌شوند نیز از اسکافلد استفاده می‌شود. این سازه‌ها بسیار مطمئن هستند و بر اساس نوع کاربری و مقدار بار آرایش‌های متفاوتی دارند.

 

بیشتر بخوانید:فاصله قرار گیری استاندارد جک سقفی در زیر سقف ساختمان چقدر است؟ + ۴ مزایا و ظرفیت باربری آن ها

ویژگی های اسکافلد چیست ؟| فیدار فلز سهند تولید کننده جک سقفی و قالب بتن
ویژگی های اسکافلد چیست ؟| فیدار فلز سهند تولید کننده جک سقفی و قالب بتن

ویژگی‌های اسکافلد چیست؟

ویژگی‌های اسکافلدها به شرح زیر است:

  • اسکافلدها از پیچی تشکیل شده‌اند که برای تنظیم اسکافلد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • دارای صفحه کفی برای قرار گرفتن کارگران می‌باشند.
  • پین‌های اسکافلد اتصالی محکم و یدون درز ایجاد می‌کنند.
  • دارای مهار افقی و مایل برای پایه‌ها می‌باشند.

قیمت اسکافلد

قیمت اسکافلد به اجزای تشکیل دهنده و کیفیت آن‌ها بستگی دارد. به علاوه قیمت لوله این سازه نیز در تعیین قیمت کلی اسکافلد تاثیر زیادی دارد. ضخامت لوله‌های به کار رفته در این سازه متفاوت هستند و این موضوع نیز در قیمت این سازه موثر می‌باشد. می توانید برای کاهش هزینه‌های خود از اسکافلد دست دوم اصفهان استفاده کنید؛ زیرا قیمت اسکافلد دست دوم به مراتب کم‌تر از سازه نو می‌باشد.

اسکافلد داربست چیست؟

اسکافلد داربست، داربستی مثلثی است که برای پل سازی و ساخت و سازهایی که ارتفاع زیادی دارند کاربرد دارد. استحکام و مقاومت زیاد این سازه و قیمت مقرون به صرفه آن موجب شده‌است که مهندسان و پیمانکاران زیادی از آن استقبال کنند. نکته بسیار مهم در اجرای این سازه مقاومت زیاد زمین پروژه می‌باشد و در زمین‌هایی که مقاومت کافی ندارند قابل اجرا نمی‌باشد.

فرق اسکافلد و داربست در چیست؟

طول عمر اسکافلدها بیشتر از داربست‌های معمولی است‌. در داربست اسکافلد تعادل و ثبات بیشتری نسبت به نمونه‌های معمولی وجود دارد. سهولت در تولید و سرهم کردن این سازه و تولید آن در زمان کوتاه از دیگر تفاوت‌های این سازه با داربست‌های معمولی است‌. همچنین اتصالات این سازه این امکان را فراهم می‌کنند که به روش‌های مختلفی قابل اجرا باشد. به علاوه این سازه‌ها بار زیادی را می‌توانند تحمل کنند و دسترسی به آن‌ها آسان‌تر است. نصب بسیار آسان از دیگر تفاوت‌های اسکافلد با داربست‌های معمولی می‌باشد. نصب این سازه‌ به اندازه‌آی آسان است که امکان تولید ۱۰۰۰ عدد از این محصول در یک روز امکان پذیر می‌باشد و دلیل نصب آسان، سایز مشابه اجزای تشکیل دهنده آن می‌باشد.

 داربست معمولی مقاومت کم‌تری دارد و بار کمی را می‌تواند تحمل کند و در ساخت و سازهایی که ارتفاع کمی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جمع بندی

شناخت و آگاهی نسبت به تفاوت‌های بین اسکافلد و داربست باعث می‌شود که پیمانکار یا مهندس با توجه به نوع پروژه و نیاز خود بهترین سازه را انتخاب کنند. اسکافلد مقاومت بیشتری نسبت به داربست معمولی دارد و در سازه‌هایی که ارتفاع کمی دارند به کار می‌رود اما اسکافلد قدرت تحمل بار بیشتری دارد و برای سازه‌هایی با ارتفاع زیاد کارآیی دارد.

 

بیشتر بخوانید:داربست فلزی در ساختمان‌ها: اصول، انواع و کاربردها

برای سفارش جک سقفی و قالب بتن و خرید جک سقفی و قالب بتن با فیدار فلز تماس بگیرید

سوالات متداول

انواع اسکافلد کدامند؟

اسکافلد چکشی یا ستاره‌ای، شورینگ، مثلثی و کاپلاک یا فنجانی انواع مختلف اسکافلد را تشکیل می‌دهند.

کاربرد اسکافلد چیست؟

ویژگی‌های این سازه باعث می‌شود که در کفراژ بندی سقف و به عنوان نگهدارنده کارآیی زیادی داشته باشد.

قیمت اسکافلد به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت اسکافلد تحت تاثیر نوع اجزای تشکیل دهنده و کیفیت آن‌ها است. به علاوه قیمت و ضخامت لوله‌ای که در ساختار اسکافلد وجود دارد در قیمت نهایی این سازه موثر می‌باشند.

 

خدمات شرکت فیدار فلز سهند را بیشتر بشناسید

شرکت فیدار فلز سهند تولید کننده انواع متنوع از جک‌ سقفی و انواع قالب بتن در ایران است.برای خرید جک سقفی ،قیمت جک سقفی ،جک ساختمانی ،جک سقفی قیمت ،جک آرماتوربندی،جک عراقی ، جک فلزی ،جک سقفی بتن ،جک سقفی فیدار فلز ، قیمت جک ساختمانی، قالب بتن فلزی قیمت ،قالب بتن پلاستکی،قالب بتن دست دوم،اجاره قالب بتن،انواع قالب بتن،با مشاوران فروش شرکت فیدار فلز سهند در تماس باشید.

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *