زمان مطالعه: 6 دقیقه

قالب بتن ۲۰۲۲ معرفی قالب بتن جدید با طراحی مدرن

معرفی قالب بتن 2022

معرفی قالب بتن ۲۰۲۲

یکی از جدیدترین سیستم ‌های قالب بتن ۲۰۲۲، Mivan است که بسیار پیشرفته بوده و در ساخت آن از قطعات آلومینیومی  دارای استحکام و مقاومت بالا استفاده شده است. از جمله ویژگی های بارز این قالب بتن می توان سهولت نصب، ماندگاری زیاد، استحکام بالا و قابلیت انطباق ‌پذیری مناسب را نام برد. همین مزایا سبب شده که امروزه در بسیاری از پروژه های ساختمانی و ساخت و سازهای انبوه مسکن شاهد استفاده از این نوع قالب بتن باشیم. با توجه به فراگیری استفاده از این قالب در این مقاله به معرفی آن می پردازیم.

اجزای قالب بتن ۲۰۲۲ میوان کدام اند؟

با توجه به مکان مورد نظر برای استفاده و همچنین نوع پروژه می توان گفت که قالب بتن میوان شامل اجزای دیوار، اجزای پرتو، دک و برخی اجزای دیگر است که هرکدام از این اجزا خود دارای بخش های دیگری نیز هستند. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  • اجزای دیوار

پنل دیواری، راکر، کیکرز و پین خرد بخش های مختلف اجزای دیوار هستند که هر کدام دارای کاربرد خاصی هستند.

پنل دیواری:

پنل های دیواری اصلی ترین جزء قالب های میوان هستند. این پنل ها به گونه ای ساخته می شود که برش آن ها دقیقا متناسب با اندازه دیوار انجام می شود پس از نصب درست آن به عنوان یکی از وجه های دیوار به کار می روند.

راکر:

راکر در حقیقت پانلی L شکل و سوراخ دار است که با استفاده از همین سوراخ ها پین خرد، پشتیبانی بیشتر از پانل های دیوار را انجام می دهد.

کیکرز:

اکثر کیکرزها به صورت یک مستطیل دارای تو رفتگی هستند که محل نصب آن ها در بالای پانل است. همچنین به منظور حمایت بیشتر از پانل‌ های دیواری به کار می روند.

پین خرد:

از این قطعه برای ایجاد اتصال بین اجزای مختلف دیوار استفاده می شود.

  • اجزای پرتو

اجزای پرتو شامل دو بخش است که در زیر آن ها را معرفی می نماییم.

پنل جانبی پرتو:

این بخش دارای یک قسمت مستطیل شکل است که برش آن دقیقا مطلبق نیاز و اندازه تیر و پایه انجام می شود و به عنوان کناره های تیر ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تکیه گاه تیروپایه قالب 2022 |فیدار فلز سهند

بیشتر بخوانید: نکات اجرایی مهم در طراحی و اجرای سقف تیرچه بلوک

 

تکیه گاه تیر و پایه چیست؟

در قسمت پایینی برخی از تیرها و پایه ها تکیه گاه های مناسبی وجود ندارد. به همین دلیل از هد پایه که سر V شکل دارد هم به منظور نگه داشتن تیر استفاده می شود و هم برای سهولت در جابجایی قالب. همچنین به منظور پشتیبانی بهتر از تیر های سافیت از پانل تیر سافیت که دارای ساختاری آلومینیومی و مستطیل شکل است استفاده می شود.

  • دک

دک شامل بخش های پنل‌های دک، پایه دک و Soffit است که هر کدام دارایی کارایی خاصی هستند.

پنل های دک:

پنل دک دارای یک سطح صاف و افقی به منظور ریختن دال بر روی آن است.

پایه دک:

این پایه ضمن حمایت از دال، وظیفه تحمل بار وارد شده بر پانل عرشه را بر عهده دارد.

Soffit:

وظیفه Soffit ، حمایت و پشتیبانی مناسب از لبه پانل‌های عرشه در محیط اتاق است.

  • اجزای دیگر

از اجزای دیگر موراد استفاده برای این قالب می توان گوشه‌های زیر انداز داخلی و خارجی و گوشه‌ های بیرونی و داخلی را نام برد.

مزایا و ویژگی های قالب بتن ۲۰۲۲ میوان کدام است؟

در ادامه مقاله برای آشنایی بیشتر مخاطبان به برخی از مزایا و ویژگی های جالب توجه قالب بتن ۲۰۲۲ میوان اشاره می نماییم.

دوام و ماندگاری بالا

با توجه به این که در ساخت پنل های قالب میوان از آلیاژ آلومینیوم استفاده شده است؛ بنابراین این قالب ها دارای دوام و استحکام فوق العاده ای هستند. به گونه ای که حدود ۲۰۰ مرتبه می توان یک قالب را مورد استفاده قرار داد.

تسریع روند پیشرفت کار

یکی از مزایای جالب توجه به کار گیری این قالب به حداقل رسیدن زمان انجام کار و در حقیقت تسریع روند اجرای کار است. به گونه ای که با بهره گیری از قالب های میوان می توان سازه بتنی یک پروژه را در طول حدود ۷ روز به انجام رسانید.

ظرفیت باربری بالا

قالب میوان علاوه بر سبک وزن بودن که به راحتی قابل جابه جا کردن است. همچنین ظرفیت باربری بالایی نیز دارد؛ به گونه ای که قادر به تحمل وزن ۷ الی ۸ تن بر متر مربع است. جالب این که وزن قالب میوان حدود ۱۸ تا ۲۰ کیلوگرم در هر متر مربع است.

 

کاهش زمان بازنمودن قالب ها 2022 |فیدار فلز سهند

کاهش زمان باز نمودن قالب ها

یکی دیگر از مزایای این قالب کاهش زمان استفاده از قالب ها به عنوان تکیه گاه است. به طوری که قالب های عمودی (دیوار) را می توان ۱۲ ساعت پس از بتن ریزی یا به هنگام رسیدن مقاومت بتن به ۲۲ N/mm2   باز نمود. در مورد قالب های افقی (دک) می توان آن ها را ۳۶ ساعت پس از بتن ریزی یا به هنگام رسیدن مقاومت بتن به  N/mm2 210  باز و جمع آوری نمود.

اجرای قالب Mivan چگونه است؟

حال پس از کسب آشنایی نسبی با قالب میوان و معرفی مزایای آن به صورت مختصر به بررسی نحوه اجرای آن را می پردازیم.

  • نحوه قرار گیری قالب آلومینیومی میوان ۲۰۲۲ چگونه است؟

اکثرا قالب های میوان در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که ساخت همه سازه ها با بتن انجام شده باشد. برای استفاده از این قالب، تقویت‌کننده دیوار را همراه با دال کف قرار می دهند. همچنین برای ساخت پنل‌ های دیواری و پنل‌ های دال کف، فولاد تقویت ‌کننده دیوار به کار برده می شود.

اسلب های آلیاژ آلومنیوم با اندازه های مختلف به منظور استفاده در موارد متفاوت ساخته می شوند. همچنین فضاهای مختلف از جمله درها، پنل های نما، پنجره ها، کانال ها، راه پله ها و چاج ها در این سازه ها ادغام می گردند.

پس از آن اتصال قالب ها به یک دیگر با استفاده از پین و گوه انجام می شود که پس از ساخت سازه بتنی و ثبات آن می توان قالب بتن عایق را از یکدیگر جدا نمود.

  • بتن ریزی

پس از نصب قالب ها و اطمینان از رعایت همه نکات و بررسی درست بودن اتصالات و پین و گوه ها می توان بتن ریزی را آغاز نمود. کیفیت بتن باید به گونه ای باشد که بهترین نتیجه حاصل شود و بتن به صورت کامل شکل و فرم قالب خود را پیدا کند.

  • باز کردن قالب ها

معمولا حدود ۱۲ ساعت پس از بتن ریزی شروع به باز نمودن قالب ها می کنند. در ابتدا قالب های دیوار را باز می کنند و پس از آن خود قالب را نیز باز و جدا می نمایند. همان گونه که ذکر شد این قالب ها دارای دوام و ماندگاری بالایی هستند البته به شرطی که نگهداری مناسبی نیز از آن ها صورت بگیرد. بنابراین پس از باز نمودن و جدا سازی قالب ها باید حتما با استفاده از برس سیمی مواد باقی مانده بر روی قالب ها پاک سازی شود. همچنین پس از تمیز کردن، آن ها را در جای مناسب و مطمئن  بر روی هم قرار داد.

جمع بندی

امروزه قالب فلزی بتن بیشتر از سایر قالب ها در پروژه های ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله جدیدترین قالب های فلزی، قالب بتن ۲۰۲۲ Mivan است

که با توجه به مزایای زیاد مانند به حداقل رسیدن زمان ساخت و ساز و افزایش سرعت اجرای کار و همچنین ظرفیت باربری بالا و … استفاده از آن با افزایش چشمگیری مواجه شده است. در این مقاله سعی کردیم تا حد امکان، شناخت و آگاهی شما مخاطبان عزیز نسبت به این قالب را افزایش دهیم. با این وجود در صورت وجود هر نوع پرسش  وابهام و همچنین به منظور اطلاع یافتن از شرایط و قیمت سایر تجهیزات مانند انواع قالب سقف و انواع جک های سقفی و … از نظرات مشاوران ما در شرکت فیدار فلز سهند بهره مند شوید.

سوالات متداول

  • مزایای به کارگیری قالب بتن ۲۰۲۲ میوان چیست؟

ماندگاری زیاد، استحکام بالا، سهولت نصب، وزن سبک، ظرفیت باربری بالا، تسریع روند اجرای کار و … از جمله مزایای مهم این قالب بتن است.

  • اجزای قالب بتن ۲۰۲۲ میوان چیست؟

اجزای دیوار، اجزای پرتو، دک و برخی اجزای دیگر از جمله مهم ترین اجزای قالب بتن ۲۰۲۲ هستند.

 

خدمات شرکت فیدار فلز سهند را بیشتر بشناسید

شرکت فیدار فلز سهند تولید کننده انواع متنوع از جک‌ سقفی و انواع قالب بتن در ایران است.برای خرید جک سقفی ،قیمت جک سقفی ،جک ساختمانی ،جک سقفی قیمت ،جک آرماتوربندی،جک عراقی ، جک فلزی  ،جک سقفی بتن ،جک سقفی فیدار فلز ، قیمت جک ساختمانی، قالب بتن فلزی قیمت ،قالب بتن پلاستکی،قالب بتن دست دوم،اجاره قالب بتن،انواع قالب بتن،با مشاوران فروش شرکت فیدار فلز سهند در تماس باشید.

۲ دیدگاه

  • چگونه طراحی مدرن قالب‌های بتن در سال ۲۰۲۲ باعث بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها در صنعت ساخت و ساز شده است؟

    • در سال ۲۰۲۲، طراحی مدرن قالب‌های بتن با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند سیستم‌های اتوماسیون و شبیه‌سازی، منجر به بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها در صنعت ساخت و ساز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *